biblioteket

Recension: Rat Queens - Volume 3

Recensioner rat queens Permalink0
 
Författare: Kurtis J. Wiebe, Tess Fowler, Tamra Bonvillain

Utgivningsår: 2016
 
Serie: Rat Queens #3
 
Handling: 
Having survived the end of the world, the Queens follow Hannah back to where it all began: Mage University. A long perilous journey awaits the Rat Queens as they attempt to find out what happened to Hannah's father while battling their own demons.
 
Mitt omdöme:
Ugh, jag vet inte... Den här volymen var lite all over the place. Har ju känt att de tidigare två har varit lite hoppiga, men inte så att det direkt påverkade min läsupplevelse. Men den här kändes ofokuserad på något sätt. Eller det är kanske fel ord, men det är det enda som dyker upp i huvudet.
 
Jag älskar ju de här karaktärerna, vilket gjorde att besvikelsen inte var total. Tack vare dem var volym 3 ändå ganska bra. Eller underhållande kanske jag ska säga. Gruppen är ganska splittrad här, vilket var lite tråkigt. Det är ju deras dynamik som är så bra, men jag förstår det ändå med tanke på handlingen. Man lär känna dem ytterligare, vilket jag tycker om.
 
Den här volymen har en ny illustratör också! Jag tyckte väldigt mycket om hennes illustrationer, även om jag kände att de inte riktigt levde upp till de tidigare på något vis. Kanske är det bara för att de är lite annorlunda som jag känner såhär, jag vet inte.
 
Jag är också lite osäker på slutet. Det byggde verkligen upp till en fortsättning. Kräver nästan en fortsättning. Men jag har hela tiden trott att detta var den sista volymen. Om det är fallet fick Rat Queens ett väldigt konstigt och otillfredställande slut måste jag säga.
 
Men något som väger upp de problem jag har med den här volymen är Bragas lilla special på slutet. Som jag älskade den! Har gillat Braga tidigare, men hon har ju i allra högsta grad varit en sidokaraktär. Men detta var så himla bra berättat och illustrerat. Hade hon haft sin egen serie hade jag definitivt slukat varenda nummer som släpptes.
 
Till top