biblioteket

Recension: Rat Queens - Volume 2

Recensioner rat queens Permalink0
 
 
Författare: Kurtis J. Wiebe, Roc Upchurch & Stjepan Sejic

Utgivningsår: 2015
 
Serie: Rat Queens #2
 
Handling: 
This booze-soaked second volume of RAT QUEENS reveals a growing menace within the very walls of Palisade. And while Dee may have run from her past, the bloated, blood-feasting sky god N’rygoth never really lets his children stray too far.
 
Mitt omdöme:
Alltså, jag älskar den här serien. Den är så fruktansvärt underhållande att läsa och jag vill bara ha mer, mer, mer! Jag vet inte om jag gillade denna volymen mer eller mindre än den första. De är nog ganska jämna i kvalitén tror jag. Tecknarstilen fortsätter vara fantastisk, jag kan sitta och titta på de här bilderna i evigheter. Älskar färgerna och sättet karaktärerna är skapade. De känns så levande och genom illustrationerna förmedlas deras känslor väldigt effektivt.
 
Så ja, karaktärerna är alldeles underbara. Synd att Betty inte riktigt fick ta lika stor plats som i förra volymen, hon är så jäkla rolig. Men Violet, min favorit, fick däremot vara med lite mer. Det gillas! Både Hannah och Dee växte i mina ögon och jag tycker bara mer och mer om dem också. Hela gruppens dynamik är super!
 
Det bästa med den här volymen var nog hur pass mycket bakgrund vi får. Det var väldigt intressant och jag tror att det bidrog till att jag kände mig mer sammankopplad till karaktärerna, eller vad man ska säga. Vi får även ta del av några twists and turns som jag inte hade väntat mig, vilket var väldigt roligt.
 
Precis som i första volymen är berättelsen lite hoppig för min smak. Då och då är jag lite förvirrad över var vi är i storyn. Men det är väl typ det enda som drar ned betyget för min del. Annars är serien fartfylld och rolig och alldeles underbart uppfriskande. Jag hatar att jag bara har en volym kvar att se fram emot. Rat Queens blir nog en serie att läsa om igen och igen.
 
 
Till top