biblioteket

Bokrean 2017

Nytt och lånat bokrea 2017 Permalink0
 
Kom bara hem med klassiker från årets bokrea av någon anledning. Var inte så sugen på de andra böckerna där och dessa har jag varit nyfiken på länge. Att det är så fina utgåvor skadar ju inte heller direkt.
 
Maurice har jag läst väldigt lite om, men jag hoppas jag kommer gilla den. Satte nästan tillbaka den i hyllan, men är glad över att ha den i min ägo ändå. Lolita har jag velat läsa väldigt länge. Alla säger att den är väldigt obehaglig, eller kanske snarare obekväm, men otroligt vackert skriven. Gillade omslaget här väldigt mycket, tycker att många utgåvor av Lolita är lite småfula ärligt talat. Sedan har vi Villette. Den vill jag mest bara läsa för att jag tyckte så mycket om Jane Eyre. Vet egentligen inte så mycket om den. Tjock är den dock, så vi får se när jag är på humör att sätta tänderna i den. Och slutligen har vi Ett eget rum, som jag verkligen ser fram emot att läsa. Tror den kommer vara mycket intressant!
 
Har ni fyndat något på årets bokrea?
 
Till top