biblioteket

Recension: Fantastic Mr Fox

Recensioner fantastic mr fox Permalink0
 
 
Författare: Roald Dahl

Utgivningsår: 1970
 
Handling: 
Someone's been stealing from the three meanest farmers around, and they know the identity of the thief-it's Fantastic Mr. Fox! Working alone they could never catch hi; but now fat Boggis, squat Bunce, and skinny Bean have joined forces, and they have Mr. Fox and his family surrounded. What they don't know is that they're not dealing with just any fox-Mr. Fox would rather die than surrender. Only the most fantastic plan can save him now.
 
Mitt omdöme:
För något år sedan slog jag på TV:n och hamnade alldeles i början av filmatiseringen av Fantastic Mr Fox. En väldigt speciell film, men jag fastnade för den. Tyckte den var charmig och rolig. Och detsamma är sant för boken.
 
Chris O'Dowd läste upp ljudboken jag lyssnade på och gjorde ett riktigt bra jobb. Gillar honom i allmänhet, så det var kul att få höra honom läsa in en ljudbok. Själva berättelsen är ganska straight forward, men det betyder absolut inte att den var tråkig. Tvärtom. Farten är hög och jag tappade aldrig koncentrationen.
 
Karaktärerna tyckte jag väldigt mycket om. Mr Fox är charmig och en rolig huvudperson att följa. Resten av sidokaraktärerna hjälper till att bygga upp den här världen på ett väldigt underhållande sätt och tillsammans skapar de en söt liten berättelse.
 
Tror det här är min favoritbok av Roald Dahl hittills. Har visserligen inte läst så många av hans verk, men jag ser fram emot att göra det!
 
Till top