biblioteket

Ny kategori: Skriva

Skriva skriva Permalink1
Att jag gillar böcker är väl knappast en överaskning för någon. Läsandet är en passion som är närvarande i varje del av mitt liv. Och så har vi det här med att skriva. En passion som ligger mig minst lika nära som läsandet. En dröm som följt mig genom hela mitt liv. Då och då har jag skrivit inlägg om just skrivande här på bloggen, men de är ganska få. Det vill jag ändra på. Dels för att det är ett ämne jag älskar, dels för att hålla mig själv lite accountable. För jag har en bok. Det första utkastet är nästan, nästan klart. Och jag vill liksom dela med mig av processen att skriva färdigt den här, och framtida berättelser. Det som är svårt och det som är kul. Jag hoppas att genom att få ut mina tankar och funderingar kring mitt skrivande att få lite mer motivation och inspiration att faktiskt jobba med texten. För det är så lätt att sitta och dagdrömma om att kanske, kanske någon gång få se sin bok ute i bokhandlarna. En annan att faktiskt göra jobbet som krävs för att det ens ska kunna bli en möjlighet.
 
Så jag hoppas det här är någonting ni kommer tycka är intressant. Om någon av er också skriver hade det varit superkul att höra lite om era projekt, tankar och drömmar i kommentarerna. Vad skriver ni? När skriver ni? Vad hoppas ni uppnå med era berättelser? I nästa Skriva-inlägg ska jag nog ta och berätta lite mer om min bok. Hur den började i mitt huvud, vem min huvudperson är, mina planer för berättelsens framtid. Sådana saker. Det ska bli väldigt roligt att äntligen dela med sig av den här världen som bott i mitt huvud det senaste året. För jag tycker om den väldigt mycket.
#1 - - Lion´s Library:

Vad nyfiken jag blir på ditt nästa skriva-inlägg :)

Svar: Vad kul! :)
None None

Till top