biblioteket

Recension: Shadow kiss

Recensioner shadow kiss, vampire academy Permalink0
 
Författare: Richelle Mead

Utgivningsår: 2008
 
Serie: Vampire Academy #3

Handling: 
Rose Hathaway knows it is forbidden to love another guardian. Her best friend, Lissa, must always come first. Unfortunately, when it comes to the gorgeous Dimitri Belikov, some rules are meant to be broken.
   Lying to Lissa about Dimitri is one thing, but suddenly there's way more than friendship at stake. The immortal dead are on the prowl and in a heart-stopping battle, Rose will have to choose between life, love and the two people who matterb most.
 
But will her choice mean that only one survives?
 
Mitt omdöme:
Åh, Richelle Mead. Why you so talented? Den här serien fortsätter att överväldiga mig med sin awesomeness. Jag fullkomligt älskar karaktärerna och inte minst relationerna dem emellan. Rose är så otroligt underhållande att få följa. Badass och fylld av kärlek, men ändå så sårbar. Alla partier mellan henne och Dimitri är guld! Mead har skapat en så otroligt intressant, spännande och passionerad relation med de här två karaktärerna. Fullständigt mästerligt! 
 
Jag irriterade mig lite på att Rose och Lissa inte verkade vara lika nära varandra som de varit tidigare. Tror det är en mix av att Lissa inte var med i Rose's tankar lika mycket i den här boken (dock tänker hon ju ändå på henne mycket, det hade ju varit konstigt annars) och att Rose hemlighåller så mycket från sin bästa vän. Men deras vänskap är fortfarande jättebra skriven. 
 
När det kommer till de mer actionfyllda delarna i Shadow kiss så fullkomligt älskar jag det. Jag sitter på nålar och har absolut ingen aning om vilken vändning historien kommer att ta. Detta är ett område där Rose verkligen glänser. Dessa delar är nog mina favoriter, tillsammans med hennes scener med Dimitri.
 
Nu vet jag inte om detta räknas som en spoiler. Antagligen inte, nämner inte handlingen direkt, mer bara en känsla. Men ni som vill kan ju sluta läsa här.
 
Slutet! Alltså vilket slut! Det slet sönder hjärtat på mig och jag vill läsa bok nummer fyra nu. Helst igår.
 
Till top