biblioteket

Recension: Saga - Volume 2

Recensioner saga Permalink0
 
 
Författare: Brian K. Vaughan och Fiona Staples

Utgivningsår: 2013
 
Serie: Saga #2
 
Handling: 
From award-winning writer BRIAN K. VAUGHAN (Pride of Baghdad, Ex Machina) and critically acclaimed artist FIONA STAPLES (Mystery Society, Done to Death), SAGA is sweeping tale of one young family fighting to find their place in the universe. Thanks to her star-crossed parents Marko and Alana, newborn baby Hazel has already survived lethal assassins, rampaging armies, and horrific monsters, but in the cold vastness of outer space, the little girl encounters her strangest adventure yet... grandparents.
 
Mitt omdöme:
Det var så roligt att få återvända till Marko och Alana i den här världen. Vill bara fortsätta läsa om dem! Berättelsen fortsätter direkt där den första volymen slutade, och jag gillar att allt bara tuffar på liksom. Lite grejen med serier kanske visserligen. Jag älskade att vi fick lite mer backstory. Dels från Markos barndom, men framför allt när det gäller hur han och Alana träffades. Att träffa hans föräldrar var väldigt kul, hoppas vi får mer av den varan fast från Alanas sida.
 
Egentligen har jag inte supermycket nytt att säga som jag inte redan sagt i min recension av volym ett. Den fortsätter vara rå, med sex och blod och våld. Men den fortsätter även vara väldigt rolig och charmig. Bilderna är fantastiska även i den här volymen och jag älskar varelserna som Fiona Staples har tecknat fram.
 
Så ja, som sagt har jag inte så mycket att säga. Mer än att jag verkligen ser fram emot att läsa mer. Jag vill ha nästa volym på direkten!
 
 
Till top