biblioteket

Årssammanfattning - 2016

Månadsupdate årssammanfattning 2016 Permalink0
Ännu ett år har kommit och gått och det innebär att jag får skriva mitt absoluta favoritinlägg under året. Årssammanfattningen! 2016 har väl inte varit något superår när det kommer till läsningen. Jag har inte gett en enda bok 5 stjärnor (om vi inte räknar omläsningar). Inte en enda! Himla tråkigt och det hoppas jag kommer ändras under 2017. Jag har även märkt en liten skiftning i mina läsvanor. Ljudboken tar mer och mer över i mitt läsande, vilket är roligt. Ska dock försöka ta mig igenom lite fler fysiska böcker under 2017, har ju en hel del olästa här hemma.
 
Men även om läsningen inte alltid var på topp så hade jag ett riktigt bra år i övrigt. Dock står några böcker ändå ut lite extra, och de ser ni precis här nedanför.
 
De tio bästa böckerna (utan inbördes ordning):
 
    
 
     
 
Avslutade serier:
The Mortal Instruments - Cassandra Clare
 
Nyupptäckta författare:
Några nya författare hann jag med under året; Nicola Yoon, Charlotte Cederlund och Margit Sandemo är väl de som står ut mest.
 
Böcker jag gav upp:
Det blev några stycken bara. Har fortfarande svårt att inte läsa ut böcker. Eragon lade jag dock ifrån mig en gång för alla. Men det är nog den enda jag med största sannolikhet inte kommer återvända till.
 
Antal lästa sidor:
Hela 16115! Trodde faktiskt att siffran skulle vara bra mycket lägre i år.
 
Goodreads reading challenge:
Jag snubblade verkligen på målsnöret för min reading challenge 2016. 60 böcker hade jag satt som mål och det hela slutade på 58. Supernära, men jag lyckades inte riktigt. Tänker sätta 60 böcker för 2017 också, så får vi se hur det går.
 
 
 
Så det var mitt läsår! Jag hoppas 2016 var bra för er del och att 2017 kommer bli ännu bättre.
Till top