biblioteket

Det här med olästa böcker

Diverse olästa böcker Permalink3
Jag gick precis genom mina böcker och konstaterade att jag har 85 olästa böcker här hemma. Det känns som alldeles för mycket! Eller? Hur ser läget ut hemma hos er? Är det någonting ni ens tänker på, eller ni tar det mer med ro? Jag brukar vanligtvis inte se det som ett problem. Jag kommer ju läsa dem någon gång. Men den där siffran var jag ändå inte beredd på. Nu får jag nog stilla bokköpandet ett tag och läsa det som står här i bokhyllan.

Kanske borde jag dra fram min TBR-Skål igen? Ett tag drog jag ju en oläst bok ur min skål och läste den helt enkelt. Ska nog prova, det är ett bra sätt att plocka upp de där böckerna som mest står och samlar damm. Men då får jag nog göra lite fler lappar. Jag har ju skaffat en del böcker sedan den användes sist...
#1 - - Bokstund:

Oj, det var ganska mycket! Men jag kan väl inte säga något då jag säkert har något liknande, hehe. Men tröstar mig själv med att de flesta är deckare av typen Anna Jansson... (inget ont om Jansson, menar bara att det är rätt många ur samma serie som påminner mycket om varandra)

#2 - - Vargnatts bokhylla:

Jag har lätt över 200 olästa böcker men det är inget som stressar :)

Svar: Skönt att det inte gör det! :)
None None

#3 - - Anna - Bokbabblaren:

Jag har nog något sånt också.. :) Tycker det är skönt att ha mycket böcker att välja på, så att jag bara kan ta något när andan faller på. Det är ju däremot lätt (har jag märkt) att glömma vilka böcker en egentligen har hemma, att de bara blir en del av "bokhyllsbruset", typ. Så en TBR-skål låter ändå inte som en dum idé, bara för att slumpa fram något som har varit stående länge. :)

Svar: Ja, det där med att "glömma" böckerna man har på hyllan känner jag igen :P
None None

Till top