biblioteket

Skriva: NaNoWriMo 2016 - Första veckan

Skriva nanowrimo, nanowrimo 2016, skriva Permalink0
 
 
Första veckan av NaNo är förbi och jag har ärligt talat haft en ganska (läs: väldigt) seg start. I skrivande stund ligger jag på 2490 ord, dagens mål är 13333. Men jag låter mig inte nedslås för det! Jag är ledig idag och tänker försöka komma ikapp så mycket det bara går. Jag är fast besluten att nå de där 50000 orden när den 30 november knackar på dörren.
 
Jag tror att jag har nämnt i tidigare Skriva-inlägg vad det är jag skriver på. Men för att dra det lite snabbt igen så kan jag berätta att det är uppföljaren till förra årets NaNo-projekt som jag arbetar med. Det har varit intressant hittills. Eftersom jag inte ens är klar med första boken (första utkastet är klart, redigeringen vill jag knappt ens tänka på) så trodde jag att det skulle bli svårt att hoppa in i bok två. Att de liksom skulle smälta ihop i mitt huvud. Det är ju trots allt samma värld, samma karaktärer och samma övergripande story. Men till min glädje var det inte så när jag väl satte igång med texten. De känns som två separata böcker, även om de hänger ihop. Och det känns väldigt bra. Jag är också väldigt exalterad över faktumet att jag påbörjat en andra bok i en serie. Jag har aldrig skrivit klart ett manus innan, så att påbörja bok nummer två har liksom aldrig varit aktuellt.
 
Men nu ska jag sluta babbla och sätta igång med dagens skriv-marathon. Hur går det för er andra som deltar i årets NaNoWriMo?
 
Om ni vill lägga till mig som writing buddy kan ni göra det här.
Till top