biblioteket

Recension: The Elite

Recensioner the elite Permalink0
 
 
Författare: Kiera Cass

Utgivningsår: 2013
 
Serie: The Selection #2
 
Handling: 
The Selection began with thirty-five girls.
Now with the group narrowed down to the six Elite, the competition to win Prince Maxon's heart is fiercer than ever—and America is still struggling to decide where her heart truly lies. Is it with Maxon, who could make her life a fairy tale? Or with her first love, Aspen?
   America is desperate for more time. But the rest of the Elite know exactly what they want—and America's chance to choose is about to slip away.
 
Mitt omdöme:
Så när jag läste den första boken i serien kunde jag absolut se att den var långt ifrån perfekt. Men jag gillade den, tyckte den var beroendeframkallande till och med. Sen läste jag den här uppföljaren.
 
Ärligt talat tycker jag knappt att det hände särskilt mycket. Visst, vi har hela grejen med rebellerna som börjar ta fart. Men annars står ingenting direkt ut. Denna bok hade inte samma känsla som den första, utan jag tyckte snarare att den var ren och skär utfyllnad. Och nu börjar jag förstå varför folk tycker America är irriterande. För herre gud. Jag förstår inte hur hon resonerar. Det är tvära kast i varje beslut hon tar och det drev mig till vansinne. Aspen och Maxon sjönk i mina ögon även de, irritationsnivåerna var farligt höga när det kom till de också. Och jag störde mig något oerhört på Celeste. Inte för att hon är elak eller något, utan för att hon är en sådan jäkla stereotyp. Helt platt som karaktär och det gör att hon helt saknar trovärdighet. Jag gillar Americas kammarjungfrur dock och deras relation till varandra.
 
Jag har egentligen inte så mycket mer att säga. Den var lättläst, så den har väl det som talar för den. Men annars lämnade den inget särskilt stort intryck på mig. Vet inte om jag kommer fortsätta med serien. Inte på ett bra tag i alla fall.
 
 
Min recension av The Selection
Till top