biblioteket

Recension: Tiger

Recensioner Permalink0



Författare: Mian Lodalen

Utgivningsår:
2010

Handling: Connie lever i Jönköping på 70-talet. Skolan är inte hennes grej, Britta och Lennart skiter i henne, men hon har ju sina vänner; Sisters in crime. Sen är det ju det där dåliga... Det som aldrig får komma ut, vem vet vad som skulle kunna hända då? Men det går inte att hålla tillbaka. Hon kan inte låta bli när hon möter Anna.

Mitt omdöme: Det här är en ganska så typisk svensk ungdomsbok, precis vad jag gillar! Men den är ändå annorlunda mot andra böcker i den här kategorin. Jag blev förvånad när jag såg att utgivningsåret var 2010, språket är väldigt anpassat till tiden då boken utspelas. 70-talsslang och sådant, väldigt kul!

Om själva berättelsen vet jag inte riktigt vad jag vill säga. Jag gillar den, det är väldigt intressant att läsa om hur man såg på sexualitet för bara några decennier sedan. Jag har inte direkt sträckläst boken, men nära nog. Man känner verkligen för Connie, allt hon tänker och är rädd för.


Till top