biblioteket

Recension: Egoboost!

Recensioner Permalink0



Författare: Isabella Löwengrip
Utgivningsår: 2011

Handling: Eftersom den här boken inte är fiktiv så har den ingen direkt handling. Eller inte någon story som löper genom boken, om ni förstår vad jag menar. Men det är, som bokens underrubrik antyder, en överlevnadsguide för unga tjejer. Isabella tar upp diverse olika problem som säkert är en del av många unga tjejers vardagliga liv. Karriär, vänskap och kärlek är några saker som tas upp i boken.

Mitt omdöme: Jag gillar Egoboost. Den är lättläst och rakt på sak. Den fick i alla fall mig att tänka fundera lite över en del saker i mitt egna liv. Speciellt avsnitten angående karriär och att ha mål i livet. Även delarna som handlade om komplex tror jag kan vara oerhört hjälpsamma för en del unga tjejer. Jag ser fram emot uppföljaren!


Till top