Recension: Arvet efter dig

Recensioner arvet efter dig Permalink0

Författare: Jojo Moyes

Utgivningsår: 2015

Serie: Me before you #2

Lou tampas med skuldkänslor över att hon inte lyckades förmå Will att fortsätta leva, samtidigt som hon själv ställs inför en hel rad nya utmaningar. Hon lovade Will att våga mer och att leva sitt liv fullt ut. Men hur? Och om man lärt sig att kärleken ibland lämnar en med outsäglig sorg och saknad, vågar man då bli kär igen?

Åh, vad underbart det var att vara tillbara med Lou igen. Innan jag började läsa visste jag inte riktigt vad jag skulle vänta mig. Jag var övertygad om att jag skulle tycka om boken, och det gjorde jag absolut. Den levde dock inte upp till första boken, men det hade jag inte heller väntat mig riktigt.

Lou var det bästa med boken. Jag fullkomligt älskar henne. Att få följa henne i efterkölen av händelserna i första boken var väldigt fint. Hur hon slits mellan sitt förflutna och chansen att bygga en framtid. Jag gillade de flesta andra karaktärer också. Lily kunde vara något irriterande, men det fanns ju helt klart anledningar bakom hennes beteende. Hennes och Lou's relation var hur fin som helst, alla motgångar till trots. Sam gillade jag också. Han gjorde inte något jätteintryck hos mig, men jag kände väl ändå att han passade in i berättelsen bra. Som att han var precis rätt för situationen, eller vad man ska säga.

Då och då kändes boken lite smått splittrad. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som får mig att känna så. Det var så många små storylines liksom. Men det störde inte allt för mycket. Som jag sa innan levde den inte riktigt upp till sin föregångare, men det var inte direkt någonting dåligt. Jag ser det som att Livet efter dig var en sådan himlastormande läsupplevelse för mig, och att den här helt enkelt var en fin bonus.

Min recension av Livet efter dig