biblioteket

Recension: End of days

Recensioner end of days Permalink0
 
 
Författare: Susan Ee

Utgivningsår: 2015
 
Serie: Penryn & the End of Days
 
Handling: 
After a daring escape from the angels, Penryn and Raffe are on the run. They’re both desperate to find a doctor who can reverse the twisted changes inflicted by the angels on Raffe and Penryn’s sister. As they set off in search of answers, a startling revelation about Raffe’s past unleashes dark forces that threaten them all.

When the angels release an apocalyptic nightmare onto humans, both sides are set on a path toward war. As unlikely alliances form and strategies shift, who will emerge victorious? Forced to pick sides in the fight for control of the earthly realm, Raffe and Penryn must choose: Their own kind, or each other?
 
Mitt omdöme:
Som jag har längtat efter den här boken! Det var hur kul som helst att få läsa om Penryn igen och framför allt få se hur hela den här berättelsen slutar. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga om den här boken. Tycker alltid det är lite svårt att recensera uppföljare. Men jag gör väl ett försök.
 
Precis som i tidigare böcker tyckte jag väldigt mycket om Penryn. Och jag gillar att berättelsen är så fokuserad på henne och hennes kamp i att hålla sin familj säker. Detta fortsätter vara fokuset även i den här boken, även om relationen till Raffe fick ta lite större plats än i tidigare böcker. Fast det gjorde inte så mycket, det tog liksom inte över och jag gillar ju Raffe också. 
 
Bitvis kunde jag känna att berättelsen var lite seg. Eller det är kanske fel ord, men jag flög inte igenom den här boken på samma sätt som de andra i serien. Och precis som i World after kunde jag sakna den nivån av obehag som Angelfall gav mig. Lyckligtvis var boken ändå till större delen väldigt spännande och rolig att läsa. Jag kände verkligen att det var ett tillfredställande slut på en av mina favoritserier.
 
 
Till top