biblioteket

Bokrea 2015

Nytt och lånat bokrea 2015 Permalink2
Jag har varit och fyndat på bokrean! Var inne i affären i ungefär femton minuter, kände mig väldigt fokuserad när jag gick och plockade åt mig böckerna. Är väldigt nöjd med mina köp, men nu får jag ta och lägga band på mig ett tag framöver. Har blivit väldigt mycket bokköp den senaste tiden.
 
 
 
Frankenstein och Dracula blev jag jätteglad över. Bara 39 kronor styck, och i samma omslagsserie som min utgåva av The Great Gatsby. Gillar dessa omslagen väldigt mycket, ska bli kul att se hur jag gillar berättelserna också.
 
 
 
Britt-Marie hade jag hoppats hitta och blev superglad när den stod där. Tydligen var den bara på rea idag, eller åtminstone till det priset. Analfabeten som kunde räkna vet jag inte riktigt vad den handlar om, men jag gillade ju 100-åringen så den är säkert också bra.
 
 
 
Förra året köpte jag Jane Austens samlade verk på bokrean, och ångrade lite att jag inte snappade åt mig Shakespears också. I år hade samligsvolymerna andra omslag, men jag gillade den här väldigt mycket. Ska bli intressant att se hur jag klarar den Shakespearianska engelskan. Och slutligen var jag tvungen att plocka på mig Livet efter dig, efter att min syster har prisat den.
 
 
Har ni handlat än på årets bokrea?
#1 - - Din syster:

Jaaa, läs Livet efter dig NU! Omedelbums!

#2 - - Klara:

Åh! Livet efter dig är en så himla fin bok. Jag har bland annat köpt Sophies historia av Jojo Moyes på bokrean. :)

Till top