biblioteket

Recension: The tales of Beedle the Bard

Recensioner the tales of beedle the bard Permalink1
 
 
Författare: J.K. Rowling

Utgivningsår: 2008
 
Handling: 
The tales of Beedle the Bard contains five richly diverse fairy tales, each with its own magical character, that will variously bring delight, laughter and the thrill of mortal peril.
   Additional notes for each story penned by Professor Albus Dumbledore will be enjoyed by Muggles and wizards alike, as the Professor muses on the morals illuminated by the tales, and reveals snippets of information about life at Hogwarts.
 
Mitt omdöme:
Den här lilla boken har stått i min hylla i en massa år. Jag har liksom glömt bort den lite. Men så fick jag plötsligt lust att läsa den och det är jag väldigt glad att jag gjorde. Jag började faktiskt läsa den när jag först köpte den, men lade den ifrån mig efter bara några sidor. Vet inte riktigt varför.
 
För det första vill jag bara säga att J.K. Rowling verkligen har känsla för detaljer. Det märks så tydligt att hon kan den här världen utan och innan. Kombinationen av hennes och Dumbledores kommentarer, och dessa söta små sagor, gör mig glad helt enkelt. Det är en sådan fin liten bok, och jag sitter och ler mest hela tiden medan jag läser. Jag älskar att man på sätt och vis får en historielektion på köpet, och jag glömmer lite att den här världen faktiskt inte finns. Den här boken skapar ännu mer djup i J.K. Rowlings värld och jag tycker det är otroligt att hon har skapat allt det här. Själva sagorna sedan var himla söta. Min favorit var nog The fountain of fair fortune, gillade karaktärerna i den mest. 
 
Så har du typ en timme över och vill läsa något som kommer göra dig på gott humör kan du ju alltid plocka upp The tales of Beedle the Bard. J.K. Rowlings fina illustrationer gör ju inte boken sämre heller direkt!
 
#1 - - Anna - Bokbabblaren:

Åh ja, den är så fin den där lilla boken! <3

Till top