biblioteket

Bokrea

Nytt och lånat bokrea 2014 Permalink3
 
Idag begav jag mig ut på bokrean! Är otrolig nöjd med mina fynd.
 
 
Jag har aldrig läst någonting av PC Jersild innan, så den här boken kanske inte är den bästa att börja med. Som jag förstår det kommer författarens tidigare karaktärer och "hälsar på honom" eller vad man ska säga. Vet inte om det egentligen hade varit bättre att läsa de tidigare böckerna först, men det kanske inte spelar någon större roll? Hur som helst ska det bli jättekul att läsa någonting av den här författaren.
 
 
Jag hade bestämt mig redan innan jag åkte hemmifrån idag att om de hade den här boken så skulle den få följa med mig hem. Minns att jag var nära att köpa den på förra årets rea, men lät bli av någon anledning. Älskar omslaget hur mycket som helst!
 
 
 
Och det bästa av allt! Två volymer med Jane Austen-böcker. Den första har Pride and Prejudice, Mansfield Park och Persuasion i sig. Den andra volymen innehåller Sense and Sensibility, Emma och Northanger Abbey.

Jag har redan läst Pride and Prejudice och Sense and Sensibility, fast på svenska. Av dem äger jag dessutom bara Sense and Sensibility. Missade nästan de här skönheterna innan jag skulle betala, men fick som tur är syn på dem till slut. Det ska bli kul att läsa Jane Austen på originalspråk också.
#1 - - Malin:

De där utgåvorna av klassikerna var så fina! Var lite sugen själv faktiskt...

Svar: Är himla glad att jag såg dem :)
None None

#2 - - Madeleine Knutsson:

oh, vart hittade du Jane Austen böckerna? :)

Svar: På Akademibokandeln :)
None None

#3 - - Rebecca:

Vad fina Jane Austen-samlingarna var :D de andra med! Kan tänka mig dig bara "ihihihiiii fun"

Svar: Jag är hundra procent säker på att mitt ansiktsuttryck när jag fick syn på dem var hyfsat underhållande :)
None None

Till top