biblioteket

To be read: Sagan om ringen

To Be Read sagan om ringen Permalink1
 
Jag drog Sagan om ringen ur min TBR-skål. Blev faktiskt väldigt glad över det, har börjat läsa och gillar boken hittills. Jag fick den här när jag fyllde 12 eller 13 tror jag. Började läsa, men tröttnade efter 40 sidor eller så. Minns att jag tyckte det var för mycket detaljer att hålla reda på och för många namn att komma ihåg. Så nu har den stått och samlat damm tillräckligt längre tycker jag!
 
Och när jag har läst ut boken tänkte jag se filmen också, vilket jag aldrig har gjort (behöver jag ta på mig skäms-mössan?). Såg Sagan om de två tornen för en himla massa år sedan, när man fortfarande körde på VHS, men mer än så har jag faktiskt inte sett. Inte ens Hobbit-filmerna har jag kollat på. Så min utbildning inom Tolkiens värld får väl ta och börja här och nu.
#1 - - Anna - Bokbabblaren:

Åh då har du mycket att se fram emot nu! :D Jag älskar filmerna. Böckerna tyckte jag var ganska sega när jag läste dem, men ändå väldigt bra. Dessutom växer de lite efteråt, för nu börjar jag känna att jag skulle kunna tänka mig att läsa om dem någon gång... :)

Svar: Är riktigt pepp på att se filmerna faktiskt! Vet inte varför jag inte har gjort det förr :P
None None

Till top