biblioteket

Tegelstenar

Nytt och lånat främlingen, the final empire Permalink0
 
Jag läste om en ny tv-serie, Outlander, på Seriedrottningen och blev sjukt sugen på att se på den. Men jag ville läsa åtminstone första boken i serien som programmet är baserat på. Så igår begav jag mig ut till min lokala bokhandel och letade upp den där. Och eftersom jag är jag kunde jag inte låta bli att plocka med mig en bok till. The final empire har jag varit nyfiken på ett tag, och jag älskar omslaget. Det ska bli kul att se hur jag gillar den.
 
Främlingen av Diana Gabaldon är alltså boken tv-serien är baserad på. Den handlar om en engelsk kvinna som är på en andra smekmånad med sin man i Scotland år 1945. Hon stannar dock inte kvar på nittonhundratalet, utan faller tillbaka i tiden till år 1743. Har börjat läsa den och gillar den väldigt mycket än så länge. Behövde en liten paus i mitt Sagan om ringen-läsande kände jag. Trots att boken är över 700 sidor lång tror jag att den kommer gå relativt snabbt att läsa. Texten är minimal, men man flyger över sidorna ändå.
Till top