biblioteket

I love spring book tag

Frågor i love spring book tag Permalink0
Här har det varit tyst ett tag. Jag har inte direkt läst någonting den senaste tiden, och väl inte direkt heller haft någon lust att blogga, men det börjar vända nu känner jag! Fick lust att göra en tag och har sett just denna på youtube en tid nu. Sedan såg jag att Pia på bookrelated hade gjort tagen med översatta frågor (tror det är Nelly från Nellons bokblogg som översatte tagen) och tänkte att det kunde vara kul att göra den jag med. Har inte blivit taggad eller så, men vi kör väl ändå!
 
1. Hur är våren där du bor?
Här nere i Skåne är våren hur fin som helst. Antar att det inte skiljer sig sådär jättemycket från övriga delar av Sverige. För tillfället skiner solen och himlen är blå, men det blåser lite grann.
 
2. Vilken är ditt mest efterlängtade boksläpp i vår?
Vet inte riktigt, har inte jättestor koll på nya releaser. Kanske City of heavenly fire (även om jag inte läst den femte boken i serien än), eller den här superfina utgåvan av Stolthet och fördom som släpps nu i maj. Vet inte om jag kommer skaffa hem den. Jo, någon gång gör jag nog det. Är helt förälskad i omslaget.
 
 
 
3. Visa ett bokomslag som får dig att tänka på våren.
Hmm, det var faktiskt lite svårt att hitta bland de böcker jag har här hemma. Men omslaget till Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo känns lite vårigt tycker jag. Typ en vårkväll, med färgerna och så. Det är soligt, men inte tillräckligt vart för att gå utan jacka. 
 
 
4. Var kommer du sitta och läsa i vår?
Förutom i sängen och soffan och på tåget, där jag alltid läser oavsett årstid, kommer jag även att sitta ute på balkongen och läsa. Älskar det, kan sitta där ute hur länge som helst!
 
5. Hitta ett omslag med en sol på!
På omslaget jag har här hemma av The great Gatsby lyser solen lite grann i bakgrunden.
 
 
6. Vilka är dina favoritböcker att läsa på våren?
Jag vet inte riktigt, tror inte att jag anpassar vad jag läser efter årstid direkt. Möjligtvis att jag läser lite mer contemperary när vädret blir lite finare, lite lättsammare böcker helt enkelt. Kommer dock inte på några exempel nu. Hade dock gärna provat några fler Sara Dessen-böcker nu i vår. Har bara läst en av hennes böcker än så länge. 
 
7. Hitta en bok med många olika färger på omslaget.
Me and Earl and the dying girl av Jesse Andrews har en hel del färger på omslaget. Tycker fortfarande att det är är en av de snyggaste böckerna i min bokhylla. Synd bara att jag inte var sådär överdrivet förtjust i själva berättelsen.
 
 
8. Vilka taggar du?
Alla som inte har gjort den här tagen och som vill göra den!
Till top