Recensioner spirit bound Permalink0

Utgivningsår: 2010

Serie: Vampire Academy #5

Rose's life will never be her own.
She has been outrunning death ever since the accident that forever bonded her to her best friend, Lissa - whom she's sworn to protect no matter what.
     But with Dimitri stalking her, Rose can only run so far.

Jag vill bara säga att jag ska göra mitt bästa för att inte spoila någonting, men om du inte har läst tidigare böcker i serien ska du kanske inte läsa den här recensionen.

Ännu en helt underbar bok i Vampire Academy-serien. Det var jättekul att följa Rose igen, hon är en av mina absoluta favoritkaraktärer. Dock dröjde det lite innan jag kom in i boken, vet inte riktigt varför. Det var inte dåligt på något sätt, men jag gissar att det har att göra med mig egen otålighet. Jag ville bara att man skulle få svar på en del grejor som dök upp i förra boken. Skulle det gå att göra det som Rose faktiskt försöker göra?

Som vanligt är Richelle Meads mer actionfyllda scener helt fantastiska. Det är min favoritaspekt med de här böckerna. Jag älskar att läsa om hur Rose tänker och agerar när hon är i guardian-mode eller vad man ska säga. Och relationerna karaktärerna emellan var också en av bokens starkare sidor. Jag gillar även hur hon lyckas skapa sådana nyanserade karaktärer. Man vet inte alltid vilka motiv de har, om de går att lite på eller ej.

Sedan måste jag också säga att jag tjoade hej vilt här hemma när jag läste om någonting som händer närmare slutet av boken. Tur att jag inte satt på tåget och läste. Jag blev sjukt överaskad hur som helst och jag ser verkligen fram emot att få veta hur just den här aspekten fortlöper i nästa bok. Ricelle Mead vet i allra högsta grad hur man får sin läsare att vilja ha mer.