biblioteket

Bokiga nyårslöften

Diverse nyårslöften Permalink0
Förra året gjorde jag några nyårslöften inför 2013. Jag tänkte se om jag lyckades uppfylla dem. Så här såg de ut:
 

- För det första vill jag vända mig till biblioteket mer. För att ha en blogg som heter Biblioteket så lånar jag böcker pinsamt sällan. 

- Sedan vill jag läsa de olästa böcker jag har hemma. Jag nämnde för något inlägg sedan att jag hade ett projekt som jag skulle presentera senare, vilket har med detta löftet att göra.

- Det sista löftet handlar om att fortsätta och kanske till och med avsluta så många serier som möjligt (som jag redan har börjat på då).

 

Det första löftet har jag väl lyckats okej med. Jag har lånat fler böcker på bibliotek än tidigare, men inte så mycket som jag kanske skulle vilja.

Dessa eviga olästa böcker. Det där projektet var ju Projekt 5, vilket jag misslyckades ganska rejält med. Men jag har ändå inte haft lika många olästa böcker här hemma som jag hade under förra året, så det är väl en liten seger i alla fall.

Och som ni kanske läste i min årssammanfattning så avslutade jag hela två serier i år. Jag vet, hur hinner jag med allt? Så det kan man väl räkna som icke-uppfyllt då alltså. Men jag fortsatte i alla fall på en del serier.

 

Och inför 2014 då? 

- Jag vill fortsätta på spåret med de olästa böckerna. Men jag tänkte gå till väga på ett lite annorlunda sätt i år. Nämligen med en TBR-Jar! Eller som i mitt fall; en TBR-Skål. Jag har skrivit upp titlarna på mina olästa böcker på små lappar och lagt dem i en skål, och jag tänkte dra en eller två lappar i månaden. Kommer skapa en egen kategori för detta under januari.

- Mitt nästa löfte vet jag inte om jag kommer ta upp så mycket på bloggen, men det har med böcker att göra så jag inkluderar det ändå. Jag vill skriva mer! Efter NaNoWriMo la jag min berättelse på is, men påbörjade en helt ny historia. Jag vill få in någon slags rutin så att jag skriver lite varje dag.

 

Det är väl det jag hade tänkt mig. Har ni några nyårslöften inför 2014?

Till top