biblioteket

Årssammanfattning - 2013

Månadsupdate årssammanfattning 2013 Permalink0
2013 har gått sjukt snabbt. Det säger jag i och för sig varje år, men det har verkligen det! Bokmässigt har jag läst en hel del pärlor under året och det har varit otroligt roligt att blogga om alla bokiga saker jag funderar över. Tycker det bara blir roligare och roligare att skriva här på Biblioteket och jag vill bara passa på att säga tack till er som klickar er in här och läser!
 
Så, ska jag sätta igång med årssammanfattningen för 2013 då? 
 
De tio bästa böckerna (utan inbördes ordning):
 

     
      
 
 
Avslutade serier:
 
Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell
Engelsfors-triologin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
 
Nyupptäckta författare:
 
Jag har läst flera böcker av författare som jag aldrig läst tidigare under 2013, men jag inkluderar bara de som jag verkligen har älskat.
 
För det första har jag upptäckt hur mycket jag älskar Jonas Gardells böcker. Utöver TATUH-serien så läste jag även En komikers uppväxt, vilken jag tyckte om. Ska helt klart kolla in fler av hans verk nästa år.
 
Sedan har vi ju Rainbow Rowell. Om ni har läst min blogg de senaste månaderna har ni nog inte missat hur otroligt mycket jag älskar hennes böcker. Och då har jag ändå bara läst två av dem. Hon har snabbt blivit en av mina absoluta favoriter.
 
Böcker jag gav upp:
 
Vet inte om man kan säga att jag gav upp de här böckerna, för jag tänker läsa klart dem så småningom. Men de blev liksom liggande halvlästa.
 
  
 
Antal lästa sidor:
 
Under 2013 läste jag hela 18596 sidor!
 
Goodreads reading challenge:
 
Jag klarade min reading challenge att läsa 50 böcker den 13 december. Sedan dess har jag hunnit läsa ytterligare 3 böcker.
 
 
Nästa år tänkte jag försöka mig på 55 böcker.
 
 
Ja, det var väl det jag tänkte inkludera här. Mina bokiga nyårslöften får ett eget inlägg, så håll utkik för det om du är intresserad!
Till top