biblioteket

Goodreads tag

Frågor Permalink0
Jag hittade en video på Youtube, Goodreads tag! Jag tyckte det lät kul, så jag tänkte att jag gör den i min blogg. Jag orkar dock inte översätta frågorna. Lat? Jag?

Här är en länk till min goodreads-sida!

1) What was the last book you marked as "read"?

A game of thrones av George R.R. Martin.

2) What are you "currently reading"?

The replacement av Benna Yovanoff och Iaktagelserna av Jane Harris.

3) What was the last book you marked as "to-read"?

Keep holding on av Susane Colasanti.

4) What book do you plan to read next?

Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

5) Do you use the star rating system?

Ja, det gör jag.

6) Are you doing a 2012 Reading Challenge?

Japp! Mitt mål är att läsa 50 böcker under 2012. Har läst 12 hittills, så det går väl sådär. Men det ska gå!

7) Do you have a wishlist?

Inte direkt, men jag ser min to-read-lista som en slags wishlist. Som aldrig slutar växa.

8) What book do you want to buy next?

Åh, det finns så många! Men några stycken är The perks of being a wallflower av Stephen Chbosky, Entwined av Heather Dixon, A kiss in time av Alex Flinn, Geek magnet av Kieran Scott och The fault in our stars av John Green.

9) Do you have any favorite quotes? Would you like to share a few?

Ja, men det kommer jag inte skriva här. Jag har nämligen planerat att skapa en hel kategori tillägnad bokcitat. Ska bara samla på mig några fler innan jag börjar med det.

10) Who are your favorite authors?

JK Rowling, utan tvekan! Jag gillar Suzanne Collins också.

11) Have you joined any groups?

Nej, det har jag inte. Men jag får kanske ta och göra det?

12) Are there any questions you'd like to add to this TAG?

Nej, jag är nöjd med den som den är!
Till top