biblioteket

Recension: Fallen

Recensioner Permalink0


Författare: Lauren Kate

Utgivningsår: 2009

Handling: När Luce kommer till skolan Sword & Cross möter hon Daniel. Hon dras till honom, kan inte låta bli att tänka på honom. Efter en tid får hon en känsla av att det här har hänt förr, att det inte är första gången de två har träffats.

Mitt omdöme: Fallen är hur bra som helst! Den är ganska lättläst och trots en del mörkare partier är den lättsam. Jag gillar författarens sätt att skriva, det är väldigt engagerande. De romantiska delarna är speciellt bra, dock fanns det en del andra bitar av boken jag inte förstod till 100 %. Det kan vara för att jag läste mycket fortare än vanligt, jag ville veta vad som skulle hända. För att uppskatta boken fullständigt får jag nog läsa den igen någon gång i framtiden.

Men allt som allt rekomenderar jag den. Jag ser fram emot nästa bok i serien.

Till top