biblioteket

Recension: City of Bones

Recensioner Permalink1


Författare: Cassandra Clare

Utgivningsår: 2007

Handling: I den första i boken i serien The mortal instruments introduceras vi till en värld som inte är som vi trodde. Clary Fray upptäcker detta när hon stöter på en grupp ungdomar som verkar lite speciella. De är så kallade "Shadowhunters", ett folk som jagar demoner. Hela Clarys liv vänds upp och ner när hon faller allt djupare in i deras värld.

Mitt omdöme: Jag gillade den här boken. Karaktärerna var hur bra skrivna som helst. Men det tog ändå ett tag för mig att ta mig igenom den. Det är inte den bästa bok jag någonsin läst, om man säger så, men jag vill ändå fortsätta läsa böckerna som följer i serien. Jag är mest intresserad av en slags "prequel-serie" som handlar om dessa Shadowhunters fast förr i tiden. Men jag vill läsa klart böckerna i The mortal instruments först.



#1 - - INGRID WENELL - Mode Stil Färg Inspiration:

tack så mycket!!

Till top