biblioteket

Recension: Vampire Academy

Recensioner vampire academy Permalink0
 
 
Författare: Richelle Mead
 
Utgivningsår: 2007
 
Handling:
Lissa Dragomir is a mortal vampire. She must be protected att all times from the fiercest and most dangerous vampires of all - the ones who will never die.
 
Rose Hathaway is Lissa's best friend - and her bodyguard. Now, after two years of illicit freedom, they've been dragged back inside the iron gates of St. Vladimir's Academy. The girls must survive a world of forbidden romances, a ruthless social scene and terrifying night-time rituals. But above all they must never let their guard down, lest the immortal vampires take Lissa - forever...
 
Mitt omdöme:
Jag hade inte förväntat mig att jag skulle tycka om den här boken så mycket som jag faktiskt gjorde. Eller gör. Min förväntning var en bra bok, men inte såhär! Jag fullkomligt älskade den!
 
För det första är Rose en fantastisk huvudkaraktär. Hon är stark och rolig, hon är spännande helt enkelt. Hennes berättarröst var väldigt, väldigt bra. Jag tyckte mycket om övriga karaktärer också, särskilt Dimitri. Big surprise!
 
Hela konceptet med de olika typerna av vampyrer och halvvampyrer och jag vet inte allt, tyckte jag var mycket intressant och ganska unikt. En dödlig vampyr liksom, var stöter man på det? Allt var så väl uppbyggt inom den här världen och jag var aldrig uttråkad. Det var spännande och jag vill bara ha mer! Jag är nästan tvungen att skaffa hem resten av serien. Helt klart en av de bättre böckerna jag har läst i år.
 
Till top