biblioteket

Recension: Frostbite

Recensioner frostbite Permalink0
Författare: Richelle Mead
 
Utgivningsår: 2008
 
Handling:
A massive vampire attack has put St. Vladimir's academy on high alert. With the deadly creatures closing in, this year's trip to the winter peaks of Idaho has just become mandatory.
 
But Rose Hathaway can't escape her (guy) troubles. Her relationship with gorgeous tutor Dimitri can never be and her closest friend has just confessed to his crush on her...
 
The glittering winter landscape may seem like the perfect hideaway - but Rose, and her heart, are in more danger than she ever imagined.
 
Mitt omdöme:
Andra boken i Vampire Academy-serien föll mig inte riktigt lika mycket i smaken som den första. Men jag gillade den, absolut! Även i denna boken tycker jag väldigt mycket om Rose och Dimitri. Jag gillar också att vissa andra karaktärer utvecklas och att vi får lära känna dem på ett djupare plan, tex. Mia och Mason. De nya personer som dyker upp i boken var också intressanta, särskilt Adrian. Jag hoppas att författaren går mer in på hans historia i följande böcker.
 
Men tyvärr var Frostbite lite seg på sina ställen. Jag vet inte riktigt vad det är som får mig att känna så, den här boken kanske mer fungerar som en "bro" mellan bok ett och boken efter denna? Farten plockades dock upp närmare slutet och det var riktigt spännande. Jag kommer helt klart läsa nästa bok i serien.
 
 
Läs min recension på seriens första bok här.
Till top