biblioteket

Recension: The hunger games

Recensioner Permalink0


Författare: Suzanne Collins

Utgivningsår: 2008

Handling: Tolv flickor och tolv pojkar från olika distrikt väljs ut för att tävla i "The hunger games". För att vinna måste du döda dina motspelare, tills du är den sista kvar i livet. När Katniss Everdeens systers namn dras tvekar hon inte en sekund för att ta hennes plats. Kan hon vinna?

Mitt omdöme: Okej. Jag kan inte beskriva med ord hur mycker jag älskar den här boken, men jag ska försöka ändå. Vi kan väl säga såhär; Jag läste alla 454 sidor under gårdagen. Jag kunde inte sluta. Det är en väldigt intressant historia, hemsk på så många sätt. Jag satt som fastbunden vid boken för att få veta vad som händer härnäst. Det är en väldigt spännande berättelse, helt enkelt.

Vet ni vad jag ska göra nu? Jag ska springa till Bokia och köpa resterande böcker i serien. Vänta er en recension på bok nummer två inom kort!



Till top