biblioteket

Recension: The hunger games - catching fire

Recensioner Permalink2


Författare: Suzanne Collins

Utgivningsår: 2009

Handling: Katniss har tillsammans med Peeta lyckats överleva "The hunger games", bara för att återvända hem och upptäcka att regeringen är ursinniga. En ny omgång av spelen tar sin början, men det är inte som vanligt. Tolv män och tolv kvinnor, alla tidigare vinnare av spelen, väljs ut för att åter träda in i arenan. Vad ska nu hända när Katniss inte bara behöver oroa sig för spelen, utan också för "The Capitol" och en stundande revolution? En revolution som kan ha startat med henne.

Mitt omdöme: Jag är inte riktigt lika förälskad i seriens andra bok som jag var i den första. Boken är fortfarande väldigt bra och jag läste den ganska fort, men den är helt enkelt inte lika spännande som den första boken. Tiden i arenan är relativt händelselös och ögonblicken som leder upp till spelen likaså. Men, som sagt, berättelsen är likväl underbar. Det känns som att boken är en slags bro mellan bok ett och tre (som jag visserligen bara precis har börjat på, så jag vet inte säkert), som om den leder oss upp till något större. Jag rekomenderar Catching fire starkt!






#1 - - sara:

sv: till mig med, haha :)

#2 - - rebecca:

inte klar med mockingjay snart? :D

Till top