biblioteket

Recension: Alla mina systrar

Recensioner Permalink0


Författare: Judith Lennox

Utgivningsår: 2005

Originaltitel: All my sisters

Handling: Fyra systrar i sekelskiftet mellan 1800- och 1900-talet leder oss genom den här historian. Iris är den vackra, som vill fånga en make som kan ge henne ett bekvämt liv. Eva är konstälskaren som vill till London och leva ett bohem-liv. Marianne sedan är den hopplösa romantikern som vill finna den rätta. Till sist har vi Clemency, som tvingas stanna hemma och ta hand om systrarnas sjuka mamma. En sak är säker. Saker och ting blir inte som man tänkt sig. Livet har lite andra planer för var och en av dem.

Mitt omdöme:  Det var ett tag sedan jag läste boken, men jag vill ändå skriva en recension, eftersom jag tyckte så mycket om den. Läsaren får följa systrarna en och en, för det mesta, vilket skulle kunna bli hackigt och lite rörigt. Men jag tycker att det fungerar mycket bra i den här boken. Jag kände mig aldrig förvirrad angående vilken syster det var som ledde berättelsen framåt.

Man kommer att känna för varje syster, även om de är så olika. Man vill att det ska gå bra för dem. Jag kom på mig själv med att önska att boken inte skulle ta slut, när jag närmade mig slutet, vilket jag tycker sammanfattar det hela ganska bra.

Till top