biblioteket

Recension: Vickis vintage butik

Recensioner Permalink0




Författare: Isabel Wolff
Utgivningsår: 2010
Originaltitel: A Vintage Affair

Handling:
Den här boken handlar om Vicki Swift (som tydligen heter Pheobe på originalspråk) som öppnar sin alldeles egna vintage-butik. Vi får uppleva bakelseklänningar, kärlek och förlusten av en nära vän under tiden Vickis butik slår upp dörrarna. Kläderna bär med sig egna historier och Vicki får möta en äldre kvinna som blir en stor del av Vickis liv och hon upptäcker att de har mer gemensamt än vad man kan tro.

Mitt omdöme:
Jag gillar att boken handlar så pass mycket om kläderna som den faktiskt gör. Om vintage är något som intresserar dig så rekomenderar jag denna boken. Bitvis kan tempot i historien dock vara lite långsamt. Jag vill så gärna säga att detta är en bok som man sträckläser, men det är det inte riktigt för mig. Trots detta är Vickis vintage butik en bra bok som helt klart är värd att läsas.



Till top