biblioteket

Recension: Alice's adventures in wonderland

Recensioner Permalink0


Författare: Lewis Carroll
Utgivningsår: 1865

Handling: Jag tror de flesta av oss känner till historien om Alice i underlandet, men för er som inte gör det tänkte jag dra handlingen ändå. Vi får följa med Alice på hennes livs äventyr i underlandet, en märklig plats där kaniner har fickur, där man krymper till den minsta möjliga storlek för att sedan växa sig så stor att man inte får plats i ett hus. Vi får träffa underliga drottningar med en kortlek som arbetar för henne och galna hattmakare som ständigt dricker te.

Mitt omdöme: Jag har velat läsa den här boken jättelänge, så jag blev hur glad som helst när den föjlde med min nya mobil. Historien är helt fantastisk och jag tänkte flera gånger att "jag önskar att jag hade skrivit det här". Den är helt klart skriven för barn och jag kan tänka mig att just barn hade gillat den här boken extra mycket. Men även jag, som nästan är 20 år, satt och log genom hela berättelsen. Jag tror också att faktumet att jag läste den på engelska höjde upplevelsen lite, det kändes väldigt passade med denna något gammeldags engelska i kombination med den något galna historien.

Till top